Monday 4 December 2017

Afro eurasian trading systems


I. Odrodzenie systemu handlu Oceanem Indyjskim. A. Handel Oceanem Indyjskim 1. Handel afro-euroazjatycki ożywił się na Oceanie Indyjskim w wyniku upadku Mongolskiego lądu. Prezentacja na temat: I. Odrodzenie systemu handlu Oceanem Indyjskim. A. Handel Oceanem Indyjskim 1. Handel afro-euroazjatycki ożywił się na Oceanie Indyjskim w wyniku upadku Mongolskiego lądu. Transkrypcja prezentacji: 2 A. Handel Oceanem Indyjskim 1. Handel afro-euroazjatycki ożywił się na Oceanie Indyjskim w wyniku upadku mongolskich szlaków handlowych lądowych w Azji C. 2. Elementy handlu Oceanem Indyjskim: - klejnoty z metali szlachetnych - przyprawy (imbir , cynamon, pieprz, gałka muszkatołowa, goździki) --horses - thimber 8 5.Indianinalny handel zdecentralizowany przez spółdzielnię handlową 6 interesów handlowych utworzył regionalne sieci handlowe 7.E. Afryka: złoto Arabia: konie, niewolnicy nadbrzeżne Indie: przyprawy otrzymały towary ze wschodniego zachodu Cieśnina Malakka: miejsce spotkań między Chinami a Oceanem Indyjskim 10 B. Wybrzeże Swahili Great Zimbabwe 1. Wybrzeże Suahili: - 1800 mil długości łączący handel z Afryką do Azji - dyfuzja kulturowa z Indii, Arabii, Chin - rozpostarta z islamu - wyparta z głębi kraju Wielkiego Zimbabwe Suahili - tworzenie języka handlowego: Suahili (brzegi) 2. Wielki Zimbabwe (dom z kamienia): 1250- 1450 rne - handel na odległość głównie w złocie - kryzys ekologiczny spowodowany nadmiernym wypasaniem lasów 11 C. Arabia: Aden Morze Czerwone Aden 1.miasto Aden korzystało z jego geografii - monsunowe wiatry kupiły opady w Arabii - port entrept łączący Egipt , E. Afryka, Indie 13 D. Indie: Gudżarat na wybrzeżu Malabar 1.Gudżarat: prosperował z handlu bawełną indygo 2. Władcy muzułmańscy rozszerzyli się na państwa hinduskie 3. Wybrzeże Mababar: przyprawy 15 E. Wzrost Malakki 1.Punkt urodzenia do Morza Chińskiego S. 2. W połączeniu z Chinami 3. Konwersja Macalcan do Islam promował handel 4. Punkt spotkań dla wszystkich handlowców na Oceanie Indyjskim 17 A. Dyfuzja architektoniczna 1. Lokalne style budowania meczetów - gra w Mali - wpływ na Indie w Indiach - kamień korski na wybrzeżu Suahili 2. Epokańskie kościoły chrześcijańskie 18 B. Rozprzestrzenianie się religii 1. Rozprzestrzenianie się islamu w całym regionie Oceanu Indyjskiego 2. Rozprzestrzenianie się małżeństwa z islamem (do 4 żon) 3.Islam wypchnął buddyzm z Indii Chrześcijanie koptyjscy 4.Coptyczni chrześcijanie w Egipcie 19 Rozprzestrzenienie się uniwersalnych religii od 300-1500 CE Buddyzm Hinduizm Islam chrześcijaństwo 20 C. Społeczne skutki płciowe 1. Wzrost niewolnictwa (arabscy ​​handlarze niewolnikami) 2.Mali wywiezieni niewolnicy przez Saharę 3.Emiopia sprzedała niewolników Aden 4. Wybrzeże Suahili w Indiach 5. Wiele niewolnic sprzedawanych jako służący, artyści i konkubiny 21 ZMIANA NAD CZASU ESSAY Tło historyczne: Dowody handlu między kulturami poprzedzają zapisy pisemne. Towary, ludzie i idee rozprzestrzeniły się na masy ziemi afro-euroazjatyckiej w różnym stopniu i regularnie. Istotna zmiana nastąpiła między 100 pne a 1000 rne, co wprowadziłoby system atlantycki i nowoczesną globalną sieć handlową. Omów zmiany ciągłości w afro-eurazjatyckich systemach handlu, 100 BCE-1200 CE. 22 Zmiana pre-Write 1. 3 fakty 2. analiza zdania Ciągłość 1. 3 fakty 2. analiza zdania Kontekst globalny 1. 3 fakty 2. analiza sentenceRola handlowa między Dziełami sztuki Europejczyków i Narodów Afryki (4) Handel wśród prekolonialnej Europy i Afryki narody rozwinęły się stosunkowo niedawno w historii gospodarczej kontynentu afrykańskiego. Przed europejskimi podróżami eksploracyjnymi w XV wieku afrykańscy władcy i kupcy nawiązali kontakty handlowe ze światem śródziemnomorskim, zachodnią Azją i regionem Oceanu Indyjskiego. W obrębie samego kontynentu lokalne wymiany między sąsiadującymi narodami wpisują się w szersze ramy handlu dalekiego zasięgu. Kupcy z Wielkiej Brytanii, Francji, Portugalii. a Holandia, która zaczęła handlować wzdłuż wybrzeża Atlantyku w Afryce, napotkała więc dobrze ugruntowaną populację handlową regulowaną przez doświadczonych i doświadczonych lokalnych władców. Europejskie przedsiębiorstwa szybko rozwinęły kontakty handlowe z tymi rdzennymi mocarstwami i wzniosły ufortyfikowane 8220funkcje, 8221 lub magazyny, na obszarach przybrzeżnych, by przechowywać towary i bronić swoich praw handlowych przed zagranicznymi ingerencjami. Niezależni portugalscy kupcy zwani lanados osiedlili się wzdłuż wybrzeży i rzek Afryki od dzisiejszego Senegalu do Angoli, gdzie zostali wchłonięci przez afrykańskie społeczeństwo i służyli jako pośrednicy między europejskimi i afrykańskimi kupcami (1991.17.31). Towary przywożone do Afryki w największych ilościach obejmowały odzież. żelazo i miedź w postaci surowej i przerobionej oraz muszle cowry używane przez lokalną populację jako waluta. Nieutylitarne przedmioty, takie jak biżuteria, koraliki, mechaniczne zabawki i ciekawostki, a także alkohol również spotkały się z otwartą publicznością. Kraje katolickie, takie jak Portugalia, teoretycznie były zabronione przez papieski zakaz sprzedawania przedmiotów o potencjalnych celach wojskowych niechrześcijanom, chociaż nie jest jasne, jak bardzo ten porządek był przestrzegany w praktyce. W zamian za swoje wyroby Europejczycy wrócili z tkaninami, rzeźbami. przyprawy, kość słoniowa. dziąsło i afrykańscy niewolnicy. W przeciwieństwie do popularnych poglądów na temat prekolonialnej Afryki, lokalni producenci tworzyli w tym czasie przedmioty o porównywalnej, jeśli nie lepszej jakości, dla tych z Europy przedindustrialnej. Ze względu na postęp w rodzimej technologii kucia. kowale w niektórych regionach Afryki subsaharyjskiej produkowali stale lepszej jakości niż ich odpowiedniki w Europie, a wysoko rozwinięte warsztaty włókiennicze w Zachodniej Afryce produkowały cienkie płachty na eksport na długo przed przybyciem europejskich handlowców. Może zatem wydawać się zaskakujące, że europejscy importerzy znaleźli wielu klientów dla swoich towarów wśród lokalnych populacji w Afryce Zachodniej. Niemniej jednak nowość i porównywalna rzadkość europejskiego importu stanowiły istotną przewagę nad produktami lokalnymi, a potężni władcy chętnie przyjęli je do użytku jako regimenty dworskie. Przykładem tego typu obiektu statusowego z towaru handlowego jest naszyjnik Chokwe chief8217s z Afryki Środkowej (1996.456). Biały ceramiczny 8220shell8221 przymocowany do plecionej plecionki był przedmiotem wyprodukowanym w Europie, prawdopodobnie w Niemczech, do użytku przez portugalskich handlarzy niewolników. Okrągłe, białe muszle są cennymi symbolami duchowości i przywództwa w wielu kulturach Afryki Środkowej, a europejscy kupcy wyraźnie stworzyli tę ceramiczną formę, aby sprostać szczególnym wymaganiom i interesom swoich partnerów handlowych. Lokalni liderzy, którzy prosperowali z międzynarodowego handlu, zlecili także inne prestiżowe obiekty, takie jak okazałe rzeźby z drewna i kości słoniowej. od lokalnych rzemieślników. Alexander Ives Bortolot Departament Historii Sztuki i Archeologii, Columbia University Bortolot, Alexander Ives. 8220Stosunki w zakresie handlu między narodami europejskimi i afrykańskimi. 8221 W Heilbrunn - Oś czasu historii sztuki. New York: The Metropolitan Museum of Art, 2000. metmuseum. orgtoahhdaftrhdaftr. htm (październik 2003) Dalsza lektura Bassani, Ezio i William B. Fagg. Afryka i renesans: sztuka w kości słoniowej. Katalog wystawy. Nowy Jork: Center for African Art, 1988. Ben-Amos, Paula Girshick. Sztuka, innowacje i polityka w osiemnastowiecznym Beninie. Bloomington: Indiana University Press, 1999. Blier, Suzanne Preston. Obrazowość Inness w Ivory: afrykańskie portrety Portugalczyków, ca. 1492. Biuletyn Artystyczny 75. Nie. 3 (wrzesień 1993), s. 37596. Dodatkowe eseje Alexander Ives Bortolot Bortolot, Alexander Ives. 8220Ana Nzinga: Queen of Ndongo. 8221 (październik 2003) Bortolot, Alexander Ives. 8220Art z Asante Kingdom. 8221 (październik 2003) Bortolot, Alexander Ives. 8220Asante Royal Funerary Arts .8221 (październik 2003) Bortolot, Alexander Ives. 8220Asante Textile Arts .8221 (październik 2003) Bortolot, Alexander Ives. 8220The Bamana Sgou State .8221 (październik 2003) Bortolot, Alexander Ives. 8220Dona Beatriz: Kongo Prophet .8221 (październik 2003) Bortolot, Alexander Ives. 8220Gold w Asante Courtly Arts .8221 (październik 2003) Eseje główne Eseje wtórne Chronologia Artysta Maker Naszyjnik: Wisiorek Rysunek: Siedzący portugalski Mężczyzna Pipe: Wpływ RifleTrade w historii światowej AP Najbogatsza z ziemskich szlaków handlowych na świecie w okresie ok. 600 pne - c. 600 CE. Został nazwany na cześć wysoko cenionego jedwabiu, który Chiny mogły wytwarzać tylko przez stulecia. Wymiana ziaren i tkanin na terenie Eurazji z powodu tego szlaku handlowego zmieniła techniki uprawy i umożliwiła wzrost upraw w nowych regionach (system ex. qanat: forma nawadniania, która rozwinęła się). Kupcy i misjonarze ze S. Azji wprowadzili buddyzm wzdłuż tych szlaków handlowych, które miały trwały wpływ na E. i Południowo-Wschodnią Azję. Czarna Śmierć była w stanie dotrzeć szeroko dzięki tym szlakom handlowym, które przekraczały Afro-Eurazję wzdłuż tych szlaków. Trasy te przebiegały mniej więcej ze wschodu na zachód. Sahara Caravan prowadzi handel w Afryce Północnej. Kupcy, którzy weszli do środka, wymieniali towary, takie jak daktyle, bawełnę, barwniki, tkaniny, wyroby skórzane i szkło dostarczane z przybrzeżnych miast nad Morzem Śródziemnym, a następnie dokonywali złota, soli, kości słoniowej, skór zwierzęcych i niewolników łączących się z siecią Jedwabnego Szlaku. Te trasy wprowadziły wielbłąda. Wraz z Azją na wschodnim wybrzeżu i Europą na zachodnim wybrzeżu był to kolejny ważny obszar handlowy przed, w trakcie i po epoce klasycznej. Contstantinople był jednym z największych punktów wymiany na świecie. Przez te tereny kupcy przewozili towary z Jedwabnych Szlaków, Morza Śródziemnego i Rosji.

No comments:

Post a Comment